Ikariam

Tato recenze bude pojednávat o velice známé a oblíbené hře Ikariam od společnosti GameForge, která vytvořila řadu dalších browser her.

Hned po registraci se octnete na malém ostrůvku v době antické společně s několika dalšími hráči a začíná tak vaše dlouhá a velice nebezpečná cesta za bohatstvím a slávou. Prvním několik dní až týdnů vám  na hru bude stačit skutečně pár minut denně, ovšem po chvíli se ze hry stane skutečný „žrout času“ a vy budete muset neustále vysílat útoky, vylepšovat budovy a rozmáhat tak své honosné impérium.

Ale pěkně po pořádku, hra začíná na malém ostrůvky na kterém se nachází několik dalších spoluhráčů a také pila, ze které lze těžit stavební materiál a z které získáváte nejzákladnější surovinu pro stavbu většiny budov. Dále se pak na ostrově nalézá jeden důl s tzv. luxusní surovinou (mramor, víno, krystal a nebo síra), při čemž každá surovina má jiné využití. Mramor – většinou se využívá ke stavbě budov. Víno – Používá se jako základní složka k uspokojení potřeb vašich obyvatel. Krystal – Stavba akademií a také vylepšování jednotek v dílnách. Síra – základní surovina pro stavbu vojenských jednotek a lodí. Na vašem ostrově také sídli horda barbarů, kteří se shromažďují v tzv. Barbarské vesnici a kteří jsou zde kvůli tomu, aby jste na nich ozkoušeli různé vojenské taktiky a také si nakradli začáteční suroviny, při čemž s každým úspěšným útokem přibývá nepřátelských jednotek ve vesnici, ale také i množství surovin, které lze ukořistit. Poslední věcí, která se nachází na vašem ostrově je kolos, což je impozantní stavba z mramoru, která má za úkol oslavovat různé bohy a jejich skutky. Do každého kolosu (na každém ostrově se nachází jiný druh), můžete vkládat luxusní suroviny a odměnou za to vám budou poskytnuty různé výhody, jako rychlejší stavba budov a jednotek, rychlejší cesty lodí a nebo i výhody v bitvách provedené na vašem ostrově.

Velice propracovaný je v Ikariamu také vojenský systém, při kterém je důležitou složkou také strategické a taktické uvažování každého hráče, samozřejmě ale doplněné velkým množství vojáků. Jednotky v Ikariamu se totiž dělí na skupinu podle využití a podle postavení na bitevním poli, jsou tady jednotky  podpůrné jednotlehké, těžké pěchoty, střelecké, taktéž letecká složka doplněna bombardéry a také podceňovanou, ale velice důležitou složkou jsou léčitelé, kteří dokáží oživovat padlé jednotky a léčit ty zraněné. Neméně propracovaný je i bojový systém na vodě. U každé bitvy hraje roli i síla obranné zdi, který může mnohdy rozhodnout bitvu ještě před tím, než vůbec vypukne. Do každé bitvy se může zapojit libovolný počet hráčů na obou stranách, takže může dojít i k obrovským bitvám, které trvají i několik dní.

Když už se jedná o Řecko, tak nesmí chybět diplomacie, která je velice důležitým aspektem pro postavení základů velké říše, na každém ostrově se nachází místo (forum), kde se můžou obyvatelé každého ostrova domlouvat na společných akcí, či postupech. Ve svém městě můžete také postavit ambasádu, díky níž se můžete připojit do aliancí, které seskupují hráče mající zájem o vybudování velkého a silného kolektivu hráčů, kteří si budou navzájem pomáhat a radit.

Hra Ikariam byla na český internet uvedena roku 2008 a od té doby se těší velkým úspěchům, čehož je důkazem 16 fungujících serverů na kterých se odehrávají velkolepé bitvy. Hru jen trochu kazí ambrosie, které si každý může prostřednictví telefonu zakoupit za skutečné peníze a které vám poskytují do hry značné výhody.