Age of empires online

AoE Online

Hra Age of Empires Online od známe společnosti Microsoft má být volným pokračováním a oživením staré, známé série strategií Age of empires I,II a III. Hra se dle našeho názoru velice povedla, někteří hráči si sice stěžují na poněkud „dětinskou“ grafiku, ale to bezesporu vynahradí spousta zábavy z obrovských bitev mezi různě pokročilými hráči a také strategické „triky“, jimž musíte čelit v každé nové bitvě. A co je nejlepší: Tuto hru lze hrát zcela zdarma! Jsou sice různé „vylepšení“, které si můžete dokoupit a které vám vylepší jednotlivé civilizace popřípadě odemknou ty bonusové.
Celý princip hry je velice jednoduchý. Na začátku, hned po registraci, máte na výběr ze tří národů: Řecka, Persie a Egyptu, při čemž každý z těchto národů má zcela unikátní jednotky a budovy, tudíž musíte pro každou civilizaci používat odlišné strategie a postupy. Po zvolení civilizace se octnete ve vaší domovské vesnici, ve které vám budou zadávány různé úkoly, se kterými budete poznávat hru a za které obdržíte odměny v podobě zkušeností či různých unikátních předmětů, které můžete nasazovat různým typům jednotek a zesílit tak jejich útok, obranu či rychlost. Zkušenosti se vám sčítají a při dosažení určitého množství, dosáhnete nové úrovně, která vám umožní odemknout nové výzkumy, ať už jednotky, budovy, nebo jen jejich zdokonalení (odolnost, síla, životy atd.) Některé z těchto úkolů lze plnit tzv. co-op, což znamená, že vám v některých těžších misích muže pomoci hned několik spoluhráčů a vy si tak kromě znásobené zábavy usnadníte postup do vyšších úrovní.

Nejzábavnější část této hry však spočívá v tzv. PvP městech (jsou to města jako  Sparta, Kréta atd.), kde nejen že si můžete kupovat výstroj pro své jednotky za herní měnu (zlaťáky), kterou lze získat plněním úkolu, ale především se zde konají různá turnajová klání (1v1 nebo 2v2), při kterých se pořádně zapotíte, protože se můžete utkat tváří v tvář hráči o několik úrovní výš, což je v této hře podstatná výhoda a pokud porazí hráč s 20 úrovni hráče s 30 úrovní, jedná se skutečně o „husarský“ kousek, za nímž mnohdy stojí dokonalá strategie, či velká dávka štěstí a dobře odhadnutých situací. K pořádné zábavě však nemusíte za každou cenu válčit proti jiným hráčům, oblíbené jsou i tzv. „survive“ hry, kdy spolu s několika dalšími hráči čelíte obrovským nájezdům hord nepřátel, kteří na vaše vesnice postupují v tzv. vlnách se stanovenou časovou prodlevou (např. každá vlna co 3 minuty), při čemž je každá vlna čím dál, tím více těžší a proto je po nějaké té hodince hraní už extrémně těžké zarazit přivál gigantických armád.

Jak tomu ovšem bývá u většiny strategií tak i s Age of Empires Online, většinu hráčů časem „omrzí“, jelikož hra nenabízí žádné nové možnosti, jen pořád dokola plnit úkoly, zlepšovat se a dosahovat vyšších úrovní, s žádným cílem pro tohle počínání.

Hodnocení:

+ Dobře graficky zpracovaná hra (některým se ovšem nelíbí)

+ Klasika