Recenze

Skyrama: Spravujte své vlastní letiště

Pakliže jste někdy toužili po tom mít své vlastní letiště, nebo prostě jen máte rádi cestování, pravděpodobně vás zaujme webová hra Skyrama. Vžijete se do role managera, který má na starosti rozvoj letiště, odbavování i posílání letadel a mnohé další. Zaujalo vás to? Pak čtěte dále.

Začněme hrát!

Pokud si chcete Skyramu zahrát, musíte se samozřejmě nejprve zaregistrovat. To lze udělat přímo z titulní stránky Skyrama.cz kliknutím na tlačítko Registrace. Celý proces je velmi jednoduchý a stačí vyplnit pouze uživatelské jméno (přezdívku), heslo a e-mail. Ne zcela pochopitelný je požadavek na vyplnění data narození, ale jinak nelze vytknout asi nic jiného. Dokonce ani nutné potvrzovat registraci kliknutím na odkaz v e-mailu, což je příjemné.

Po registraci je ještě třeba vybrat stát, ve kterém se bude naše letiště nacházet. Zobrazené mapa kopíruje skutečný svět, což lze ohodnotit jedině pozitivně. Zejména mladší hráči si tak můžou jednoduše osvojit základy zeměpisu.

Dobře zpracovaná grafika a animace jsou jednou z největších přednostní Skyramy

Nejste na to sami

Rychle se zorientovat v nové hře nemusí být vždycky zrovna jednoduché – ostatně, není to asi žádné překvapení. Z tohoto důvodu se ve hře nachází integrovaný průvodce v podobě slečny Fiony. Ta hráče zpočátku podrobně naviguje, takže není těžké si ovládání i princip hry osvojit. Postačí u hry strávit okolo 15 minut a pravděpodobně již nebudete mít problémy. To je jistě dobrá vlastnost, nicméně hra je opravdu velmi jednoduchá a alespoň trochu náročnějším hráčům se zřejmě brzy omrzí. V podstatě totiž pouze neustále klikáme na některé letadlo – ať už proto, aby přistálo, nebo proto, že ho naopak chceme někam nechat letět. Hru si občas můžeme zpestřit jednoduchou výstavbou letiště či přijímáním nových pasažérů, ale tím to víceméně končí.

Čekej, nebo zaplať!

Ze hry je bohužel značnou mírou cítit nátlak na uživatele, aby si za opravdové peníze nakoupil herní Aéra. To je virtuální herní měna, díky které lze například odbavovat letadla bez čekání apod. Hra je pak samozřejmě výrazně pohodlnější a uživatelé, kteří za hru neváhají utratit peníze, mají nad těmi ostatními nezanedbatelnou výhodu. Aéra sice získáváte i zadarmo během hraní, ale ve velmi malém množství.

Závěr

Skyrama určitě stojí za vyzkoušení minimálně v případě, že jste fanoušci letadel, nebo prostě jen hledáte jednoduchou hru pro zkrácení dlouhé chvíle a nebaví vás složitější hry jako třeba Travian. Velkou oblibu by si tato hříčka mohla získat zejména u dětí, které jednoduchost a velice pěkné grafické zpracování jistě ocení. Pokud hledáte spíše náročnější hru s větším množstvím možností, sáhněte však raději po něčem jiném – Skyrama by vás pravděpodobně velmi nudila.

Shrnutí

(+) Pěkná grafika, příjemné a veselé barvy

(+) Dobře zpracované animace